Meskie Granie w Chorzowie - picnic&good music

Koncertowe lato na Bless the Mess trwa! Ledwo Lena okrzepła po Metalfest i Iron Maiden, a już pojawiła się propozycja spędzenia popołudnia w towarzystwie najlepszych polskich muzyków. No i jak nie skorzystać Panie, skoro za miedzą, w Chorzowie, na jednej scenie O.S.T.R., Hey, Maria Peszek, Staszek Soyka i Leszek Możdżer? No nie da się usiedzieć w domu! Dlatego w sobotnie popołudnie, uzbrojone w stosowne akredytacyjne plakietki (dziękujemy organizatorom, Grupie Żywiec) stawiłyśmy się w chorzowskiej Sztygarce (swoją drogą lokalizacja bardzo ciekawa, to zrewitalizowany, przerobiony na rodzaj nowoczesnego parku, szyb kopalniany), by bawić się na koncercie Męskie Granie 2013.



Trzeba przyznać, że trasa koncertowa Męskie Granie, której dyrektorami artystycznymi są Kasia Nosowska i O.S.T.R., to impreza na świetnym poziomie muzycznym, ale i organizacyjnym - zero opóźnień, pełna dyscyplina, świetne wizualizacje, dużo luzu i otwartości ze strony ekipy, no i oczywiście jakość wykonań (część w nowych aranżacjach lub z udziałem dodatkowych muzyków - w przypadku Hey'a obecność puzonistów dała rewelacyjny efekt!). Grała nawet organizacja samej przestrzeni koncertu - widać, że Żywiec pomyślał o wystroju, a industrialna przestrzeń parku pasowała idealnie do koncepcji.

Ale ale, wróćmy do muzyki! Co prawda nie jesteśmy fankami polskiego hip hopu i o koncercie Ostrego wolałybyśmy raczej zapomnieć (choć trzeba przyznać, publiczność podczas tego występu bawiła się najlepiej), to trzeba przyznać, że dobór wykonawców był bardzo trafiony - udany miks doświadczenia z młodością, jazzu z rockiem, muzyką popularną i niszową.

A ponieważ koncert w Chorzowie był drugą, po Krakowie, odsłoną trasy koncertowej Męskie Granie 2013, jest jeszcze kilka okazji, by pojawić się na koncertach w pozostałych miastach. Za tydzień we Wrocławiu, potem jeszcze w Gdańsku, Poznaniu, Warszawie i Żywcu. Warto wpaść na stronę meskiegranie.pl i dowiedzieć się, kto zagra w Waszym mieście.

No to lecim ze zdjęciami...

Tak jest, obie na pokładzie :)
Zaopatrzone w stosowne plakietki (btw, ciekawe czy akredytacja obejmuje tylko mnie, czy junior też może się już czuć żurnalistą?) :D
A do kolekcji opasek festiwalowych Leny dołącza oficjalnie męskograniowa. No i jeszcze bransoletka z bykiem ByDziubeki.
"Nie chciej Polsko mojej krwi!"
Nawet starsi słuchali z uwagą ;)



Teksty Peszek, feminizujące dość, jak widać, podobają się facetom ;)

Lena robiła fotki na Fejsa
... na zmianę z popijaniem Radlera ;)
Hello!

Ekipa realizatorów rezydowała na odnowionym... szybie kopalnianym.

... koncert był nagrywany dla TVN HD.
Leszek Możdżer solo

Potem dołączył do niego O.S.T.R


Muzyka muzyką, ale o uszy dbać trzeba ;)

Soyka wystąpił w repertuarze własnym oraz Czesława Niemena.

Wieczorem scena wyglądała bardzo klimatycznie.


Nie bardzo rozumiemy, co kierowało Kasią Nosowską, by na koncercie wystąpić w sukience przypominającą księżowską sutannę, niemniej występ Hey był świetny!

Na zakończenie jeszcze słów kilka chwalących organizację i tylko jedne mały przytyk, bo nie przeszedł bez zauważenia. O industrialnym klimacie mowa była, o świetnym miasteczku z napitkiem i pożywieniem. Do tego bardzo dobre zaplecze sanitarne, możliwość spędzenia koncertu na zielonej trawce bądź wygodnym fotelu z Żywca - wielki plus. Pomarudzimy tylko na brak parkingu w okolicy. Jednak jest to naprawdę szczegół, który umknął podczas dobrej zabawy i chorzowskiej atmosfery. BTW - podobało nam się również, kiedy Piotr Stelmach (prowadzący koncert) z wielkim szacunkiem wymienił wszystkich interesujących artystów made in Silesia. Wiecie ile dobra wyszło spod naszych strzech? Nie do opowiedzenia. Do usłyszenia ;)

11 komentarzy:

  1. Ojej szkoda ze nie moglam byc do Chorzowa mam "rzut kamieniem" moze jeszcze uda mi sie wyrwac na cos ciekawego w naszym parku w chwili wolnego zapraszam do siebie www.pod-czworka.blogspot.com pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiola, jeszcze jest impreza w Żywcu:) naprawdę warto!

      Usuń
  2. Jeżu, jaka kamera gigantyczna (ta z TVN) - ignorantką w tej kwestii jestem, bo nie wiedziałam, że istnieją kamery wielkości niezłego teleskopu ;)

    W ogóle super, że tak dobrze się bawiłyście :) Widzę, że Dżunior jeszcze w brzuszku jest zaprawiany do dobrej muzyki- to się chwali ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że mnie tam nie było :(

    OdpowiedzUsuń
  4. kurcze szkoda, że mnie nie było tak blisko i takie znakomitości :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Maria jak zawsze dała czadu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Maria jest super! Obie płyty bardzo odważne!

      Usuń
  6. chciałam się wybrać na Metalfest ale oczywiście nie wyszło :/

    OdpowiedzUsuń
  7. I am sure this paragraph has touched all the internet
    viewers, its really really fastidious article on building up new web site.



    My page: airbnb discount code

    OdpowiedzUsuń
  8. This piece of writing is really a pleasant one it assists new net users, who are wishing for blogging.


    Look into my web-site: airbnb blog

    OdpowiedzUsuń